Forretningsbetingelser

Tak fordi du overvejer at booke din ferievilla på Bali igennem os.

Læs venligst nedenstående betingelser, da det er på baggrund af disse vi acceptere din booking. Med mindre du accepterer og følger nedenstående betingelser kan vi desværre være nødt til at afvise din booking, pålægge dig gebyrer og/eller bortvise dig fra den lejede villa – noget vi aldrig nogensinde håber bliver aktuelt.

Vi vil gøre vores ypperste for at du får en uforglemmelig oplevelse på Bali, så kontakt os venligst hvis der er noget i vores forretningsbetingelser du er i tvivl om.

Vilondo kontakt information

Adresse: Vilondos Kontor
Jalan Pekandelan 39, Banjar Semer
Kerobokan, Bali, 80361
Indonesia
Website: www.vilondo.com
E-mail: bookings@vilondo.com
Telephone: +45 8988 0880
Åbningstider: Mandag - Søndag
9:00 - 18:00 (GMT +08:00)

Begreber

“Booking” betyder den periode for hvilken du har betalt for bo i villaen.

“Booking bekræftelse” en booking er bekræftet når vi har modtaget depositumbetalingen for din villa og du har modtaget en bekræftelses e-mail.

“Villaen” betyder den villa du har betalt for (inklusiv alt dertilhørende udstyr).

“Villa Management” betyder villa ejeren, det firma der driver villaen for en villaejer og/eller en agent der agerer på vegne af villaejeren.

“Gæst” betyder dig og dine rejsefæller, der bor sig i villaen i den bookede periode. “Besøgende” er en person du eller en af de øvrige gæster giver tilladelse til at besøge villaen under din booking.

Accept af forretningsbetingelserne.

Ved at indbetale depositum for din booking erklærer du, at du har læst og accepteret disse forretningsbetingelser.

Sådan foretager du en booking

Du kan sende en forespørgsel og foretage en booking via vores websites Vilondo.com og www.vilondobalivillas.dk eller via

E-mail: bookings@vilondo.com
Telefon: +45 8988 0880

Bemærk, at en booking ikke er bekræftet før vi har modtaget depositum og du har modtaget en bekræftelses e-mail fra os.

Betaling for din booking

Da villaerne på vores website er privat ejet og drevet, kan betalingsbetingelserne variere. Nedenstående vil gælde med, mindre vi skriftligt informerer dig om andet. Hvis du ønsker at booke en villa, hvor betalingen ikke er som beskrevet nedenfor, vil vi informere dig før du har betalt depositum.

For bookinger foretager minimum 60 dage før din ankomstdato gælder:
  • Du vil blive opkrævet 50 % af den total lejesum i forbindelse med at du foretager bookingen.
  • Den resterende balance skal betales senest 60 dage før din ankomstdato.
For bookinger foretaget med under 60 dage til ankomst
  • Du vil blive opkrævet den fulde (100 %) lejesum I forbindelse med at du foretager bookingen.

Annullering af din Booking

Da villaerne på vores website er privat ejet og drevet, kan betalingsbetingelserne variere. Nedenstående vil gælde, med mindre vi skriftligt informerer dig om andet. Hvis du ønsker at booke en villa, hvor annulleringsreglerne ikke er som beskrevet nedenfor, vil vi informere dig før du har betalt depositum.

For at undgå misforståelser, bedes alle forespørgsler om annullering sendes skriftligt til os. Annullering inkluderer:
  • At afbestille en eller flere nætter af dit ophold;
  • At ændre en booking, således at ingen af dagene for det nye ophold overlapper med datoerne for den originale booking;
  • At ændre villaen fra den du originalt havde booket.
  • At ikke at betaling for bookingen til tiden.
  • At ikke checke-ind i villaen i den periode du har booket.
  • At forlade villaen i den periode du har booket.
  • At ikke være i stand til at fremvise passende billede ID ved ankomst til villaen (som pas eller kørekort); og
  • At blive bortvist fra villaen grundet brud på forretningsbetingeler og/eller villaens interne regler.
Gebyr ved annullering:
  • 20% af den samlede lejesum vil blive tilbageholdt ved annullering mere end 60 dage før ankomst
  • 50% af den samlede lejesum vil blive tilbageholdt ved annullering mellem 30 og 60 dage før ankomst.
  • 100% af den samlede lejesum vil blive tilbageholdt ved annullering mindre end 30 dage før ankomst.
Hvis du er berettiget til en refusion, vil vi foretage overførslen til dig seneste 7 arbejdsdage efter vi har modtaget din skriftlige annullering. Hvis der i forbindelse med refusion opkræves transaktionsgebyrer eller er valutatab i forbindelse med bookingen påhviler omkostningerne kunden.
Vi vil altid forsøge at forhandle det lavest mulige annulleringsgebyr med villa management, men det vil i sidste ende være villa managements beslutning.
Bemærk, at har du tegnet rejeforsikring vil den ofte dække ovenstående i tilfælde af sygdom o. lign. Tjek venligt dine forsikringsbetingelser for at se hvordan du er dækket.

Ændring af din Booking

Da villaerne på vores website er privat ejet og drevet, kan betalingsbetingelserne variere. Nedenstående vil gælde med, mindre vi skriftligt informerer dig om andet. Hvis du ønsker at booke en villa, hvor betingelserne ikke er som beskrevet nedenfor, vil vi informere dig før du har betalt depositum.

For at undgå misforståelser, bedes alle forespørgsler om ændringer i din booking sendes skriftligt til os
  • En ændring af datoerne for din booking kan foretages omkostningsfrit, i tilfælde hvor dette er muligt.
  • En reduktion i antallet af dage er typisk ikke at betragte som en ændring, men en delvis annullering, se betingelserne ovenfor.
  • En ændring i villa, betragtes typisk ikke som en ændring, men som en annullering, se betingelserne ovenfor.

Ind og ud-checkin af din villa

Giv os venligst besked om forventet ankomst tid, flynummer, luftfartseleskab og et kontaktnummer minimum et par dage før din ankomst, så vi kan arrangere lufthavns transport, i tilfælde hvor det er inkluderet i din booking. Giv os venligst besked hvis der sker ændringer i dine rejseplaner, så vi kan informere villa management om det nye ankomsttidspunkt. Før din ankomst vil vi sende dig en mail, hvor vi spørger efter ovenstående oplysninger, hvis vi ikke allerede har modtaget dem.

Check-in og check-ud tidspunktet vil fremgå af din booking. Ønsker du tidligere check-in eller senere check-ud, så giv os venligst besked og vi vil forsøge at aftale alternativt tidspunkt med villa management. Hvis dette vil betyde en ændring i lejeprisen vil vi informere dig om dette.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil villa management typisk ikke udlevere nøglerne til villaen til personer, der ikke er nævnt i bookingbekræftelsen, uden forudgående aftale. Hvis du ønsker, at en anden person modtager villanøglerne i dit sted, så informer os venligst på forhånd.

Villa management vil typisk bede om en kopi af hver gæsts pas ved ankomst (eller anden form for legitimation), da dette er et krav fra de Indonesiske immigrations myndigheder. Efterkom venligst dette.

Villaregler og –retningslinjer

Det fleste villager har et sæt interne regler og retningslinjer, der skal følges. Typisk er det regler baseret på et ”sund fornuftsprincip”, som er lavet for at sikre at dig og dine rejsefæller får en så god ferie som muligt, at dine eventulle naboer også nyder at have dig boende og for at minimere risikoen for ulykker. Ønsker du at se de specifikke regler for en given villa, så kontakt os venligst, så vi kan sende dig en kopi.

Helt generelt gælder de at gæster bør
  • Undgå at forstyrre andre gæster og/eller naboer;
  • Følge de lokale regler og respektere det lokalsamfund de bor i;
  • Huske at lukke og låse døre og vinduer når villaen forlades;
  • Følge villaens rygeregler og smide skodder i askebæger eller dertil opstillede skraldespande;
  • Smide affald i dertil opstillede skraldespande;
  • Indtage alkohol ansvarligt;
  • Ikke tage stoffer eller foretage sig andre ulovligheder;
  • Passe på miljøet ved at ikke bruge mere vand end nødvendigt og slukke lys og klimaanlæg når villaen forlades;
  • Hvis noget går i stykker eller holder op med at virke, straks give besked til villamanagement;
  • Efterlade villaen i samme gode stand som da du ankom.
Og sidst, men ikke mindst
  • Hav det sjovt og nyd din ferie sammen med personalet i villaen og det omkringliggende samfund.

Villa specifikt depositum

I enkelt villaer vil villa manegement opkræve et depositum ved ankomst I form a kontanter eller et kreditkortnummer. Depositummet vil typisk blive brugt til at dække eventuelle skader, tab eller udgifter afledt af brud på forretningsbetingeler og/eller villa regler i forbindelse med dit ophold i villaen. Informer venligst villa management om skader straks de opdages, så de kan udbedres hurtigst muligt. Kontakt os venligst, hvis du ønsker fremsendt politikken vedrørende depositum for en specifik villa.

Fester og arrangementer

Bemærk venligst, at der kun må afholdes fester eller andre arrangementer i villaen efter forudgående aftale med villa management.

Hvis du er ude i god tid vil de fleste villaer gerne lægge hus til din fest eller arrangement, hvis du acceptere at leve op til en række rimelige betingelser, så som:

Der er ofte en række betingelser, der skal opfyldes, så som (men ikke nødvendigvis begrænset til):

  • Ekstra gebyr til rengøring og sikkerhed;
  • Gebyr til lokalsamfundet (Banjar fee);
  • At gæsten tager det fulde ansvar for deltagerne
  • At naboer ikke bliver forstyrret
  • At der ikke er forstyrrende larm I forbindelse med at deltagerne ankommer og forlader arrangementet
  • At der ikke udføres aktiviteter, der kan påføre villaen skade;
  • At der ikke udføres aktiviteter, der kompromitterer balinesisk kultur og/eller fører til forlegenhed for andre; og
  • At støjende aktiviteter indstilles ved midnat.

Kæledyr

Bemærk venligst at det kræver forudgående godkendelse fra villa management at medbringe kæledyr. I mange tilfælde tillader villa management kæledyr i villaen under visse betingelser, så om (men ikke nødvendigvis begrænset til)
  • Ekstra betaling for rengøring
  • at kæledyr opholder sig udendørs;
  • at kæledyr ikke opholder sig i møblementet;
  • kæledyrets ejer er ansvarlig for at rydde op efter dyret, så vel indendørs (hvis tilladt) som udendørs.

Hvis villaen bliver indisponibel

Hvis den villa du har booket bliver indisponibel grundet omstændigheder uden for vores kontrol (ved brand, storm, oversvømmelse med mere)vil vi straks informere dig og forsøge at finde alternative indkvarteringsmuligheder til dig og dine rejsefæller. Hvis den alternative villa skulle sig at koste mere end den originale, kan vi være nødsaget til at opkræve dig differencen, grundet omstændighederne uden for vores kontrol. I sådanne tilfælde, hvor vi ikke er i stand til at finde et tilfredsstillende alternativ, gives både du og vi retten til at afbestille og vi vil tilbageføre alle penge modtaget indenfor to (2) arbejdsdage.

Ophold

Bemærk venligst at villaen udelukkende må benyttes til ferieophold og antallet af gæster ikke må overstige det antal der fremgår af bookingen. Hvis du ønsker flere gæster end specificeret, så informer os venligst, så vi kan forsøge at arrangere det med villa management (der vil oftest blive opkrævet et gebyr for ekstra gæster). Under dit ophold er du ansvarlig for, at alle gæster opfører sig så de ikke forstyrre lokalsamfundet, naboer og bringer andres helbred i fare.

Vi gør vores bedste for at fremstille alle villaer på vores website så tæt på virkeligheden som muligt og sikre at alle informationer er korrekte og opdateret. Vi kan ikke påtage sig ansvaret for fejl eller udeladelser på præsentationen af villaen på vores website, hvad enten det gælder villaens faciliteter og/eller serviceydelser (uanset om midlertidig eller permanent), da indholdet på vores hjemmeside er leveret af Villa Management. Vi kan ikke drages til ansvar, hvis villaen ikke fremstår som forventet ved ankomst. Endvidere kan vi ikke drages til ansvar for larm og gener grundet renovation eller bygningsarbejde på naboejendomme. Du bedes drøfte sådanne udfordringer med villa management (se venligst ”problemer og klager” sektionen)

Problemer og Klager

Skulle der opstå problemer under dit ophold eller har du noget at klage over, så kontakt venligst villa management straks, så de kan løse problemet så hurtigt og effektivt som muligt. Hvis nødvendigt, så accepter at venligst at personale der kan udbedre eventuelle problemer får adgang til villaen. Hvis der opstår problemer som ikke kan løses mellem dig og villa management, så informer os venligst skriftligt før du forlader villaen, så vil v arbejde på at finde en rimelig løsning for både dig og villa management.

Rejseforsikring

Bemærk venlig, at vi ikke kan drags til ansvar for villaen du har booket eller dine personlige ejendele. Vi er ikke ansvarlige for ejendele mistet af gæster eller besøgende eller skader eller ødelæggelser på villaen eller genstande medbragt af besøgende eller gæster. Uden at begrænse sig til følgende inkluderer personlige ejendele smykker, penge, elektronik og køretøjer, der er parket ved villaen. Vi kan ikke drage til ansvar for sygdom, skader eller død, der opstår i forbindelse med ophold i villaen.

Af disse grunde anbefaler vi kraftigt at du tegner en bredt dækkende rejseforsikring hos et anerkendt forsikringsselskab.

Gældende lovgivning

Skulle der opstå uenigheder eller stridigheder vil vi altid forsøge at forhandle os frem til et kompromis. Hvis dette ikke kan lade sig gøre skal disse forretningsbetingelser fortolkes på baggrund af gældende lov i Hong Kong særlig kinesisk administrativ region (Hong Kong) og vil være underlagt Hongkongs love. Du accepterer at give Hong Kongs domstole kompetence til at afgøre en hver form for uenighed, tvist eller krav mellem Vilondo International og dig.